Dom_Perignon_Vin_4fdf1a312ac8f.jpg

Dom Perignon Vintage 2005 3L

Cena sprzedaży
8579,00 zł
Kraj: FRANCJA

Region: SZAMPANIA

Pojemność: 3 litry

Zaw. alkoholu: 12,5%

Opakowanie: skrzynka drewniana

Smak: wytrawny

Rocznik: 2005

Dom Pérignon Blanc Vintage

Luksusowy szampan typu vintage. Wszystkie winogrona użyte do jegodom_perignon_2 produkcji pochodzą z tego samego rocznika, a ich produkcja odbywa się jedynie w tych latach, w których producent uznaje winogrona za owoc o wystarczająco wysokiej jakości. Szampan ten dojrzewa w piwnicach minimum 7 lat zanim ujrzy światło dzienne. Produkowany z kupażu win szczepu Chardonnay. Jedyny szampan, który otrzymał 98/100 pkt przyznawanych przez słynny przewodnik po winach Parkera.

Butelka typu JEROBOAM, 3L zawierająca 4 butelki standardowe. Pakowana w efektowną drewnianą skrzynkę.

Historia Dom Perignon

dom_perignon_0Pierre Perignon urodził się w 1640, syn urzędnika sądowego w Saint- Menehould, małym mieście na wschodzie Szampanii. W wieku 19 lat wstąpił do zakonu Benedyktynów w opactwie Saint-Vannes w Verdun.  Kiedy miał 28 lat został wyznaczony na piwnicznego w opactwie Hautvillers.

Zakonnik Dom Pierre Pérignon, zarządzający piwnicami w opactwie Saint Pierre d’Hautvilles, jako pierwszy zastosował technikę kupażu młodych win z różnych winnic, do których dodał niewielką ilość cukru i drożdży (liqueur de tirage) i przeprowadził powtórną fermentację w butelce, dzięki czemu trunek uzyskało właściwości musujące. – Piję gwiazdy… – wykrzyknął Pérignon. I rzeczywiście: pijąc tak luksusowy szampana, można sięgnąć gwiazd. Dom Pérignon aż do śmierci w 1715 roku starał się udoskonalić produkcję szampana. W tym celu m. in. sprowadził z Anglii bardziej wytrzymałe butelki z grubego szkła (pierwsze eksplodowały), a z Hiszpanii najlepsze korki zabezpieczone dodatkowo metalowym oplotem. Podczas mieszania winogron z różnych winnic Pérignon miał zwyczaj kosztować ich „na ślepo”, by nie sugerować się wyglądem a jedynie smakiem. Dlatego sądzono że był on niewidomy.

dom_perignon_1Dom Perignon uważany jest za jeden z symboli luksusu i dostatniego życia. Taki stan rzeczy zapoczątkował Ludwik XIV Król Słońce, który upajał się tym winem. Grupą docelową tego luksusowego alkoholu byli bogaci ludzie w średnim wieku. Jednak z biegiem lat społeczeństwo wzbogacało się coraz szybciej, więc adekwatnie do stanu rzeczy alkohol znalazł swoich młodszych wielbicieli. Dodatkowo duży wpływ na spopularyzowanie szampana miał fakt, że jego miłośnikami były między innymi gwiazdy i postaci show-bussinesu: Marilyn Monroe, Audrey Hepburn czy James Bond.

Obecnie dla podkreślenia luksusu marki Dom Perignon tworzone są specjalne kampanie reklamowe z udziałem wielkich gwiazd, jak ostatnio Claudia Schiffer czy Eva Herzigova. Co roku wypuszczane są na rynek, specjalne limitowane edycje szampana Dom Perignon, pochodzące ze znakomitych roczników, uświetniajace niezwykłe wydarzenia, czy desygnowane przez słynncyh twórców, artystów i projektantów.